Eigen antwoord.
Spitse boog, Dubbele lus, Lus met kring, Combinatie.
`8/25` ofwel `32` %.
Bij een relatieve frequentie weet je hoe het aantal zich verhoudt ten opzichte van het totaal.
Eigen invulling.
Zie figuur.
Doen.
Eigen antwoord, gebruik MS-Excel.
Zie figuur.
Eigen antwoord.
Eén getal verandert.
Negen getallen veranderen.
Zeven getallen veranderen
Eén getal verandert.
Eén getal verandert.
Eén getal verandert.
`33`
Eigen antwoord.
en
De klasse 30-59 heeft naar schatting een frequentie van (in duizendtallen).
De onderverdeling binnen een klasse is niet bekend.
Onjuist, een fractie kan ook een breuk zijn.
Juist.
Soms kan het door afronden iets minder of iets meer dan zijn.
Onjuist.
Juist.
€ 1000
€ 900
€ 750
Ondergrens: € 900 ; bovengrens: € 1000.
Zie tabel.
Doen, deel alle frequenties door .
Doen.
Doen.
Doen.
Allemaal `5` %.
De leerlingen havo en vwo die in de jaren 2006 t/m 2008 examen deden.
aantal examenkandidaten: kwantitatief
aantal geslaagden: kwantitatief
percentage geslaagden: kwantitatief
onderwijssoort: kwalitatief
Absolute frequenties onder aantal examenkandidaten en aantal geslaagden, relatieve frequenties onder percentage geslaagden.
van de is `89,3` %, dus klopt.
N-profiel: `29` % (of `29,4` %); M-profiel:
Ja, maar niet zo eenvoudig en niet nauwkeurig want de percentages voor de M- en N-profielen zijn al afgerond: voor 2008/2009 bijvoorbeeld `(90 xx 13634 + 89 xx 32679) / (13634 + 32679) ~~ 89,2` .
Achtereenvolgens `27,9` %, `28,4` %, `29,4` %; dus ja.
Zouden vaak de betere leerlingen een dubbelprofiel hebben?
Gegevens van klein naar groot op grond van = getal voor mate van racisme. Vervolgens is het mogelijk een klassenbreedte te kiezen,
bijvoorbeeld
klassenbreedte = (eindwaarde - beginwaarde)/(aantal klassen) .
Neem klassenbreedte . Zie verder de figuur hieronder.
Zie figuur.
Zie a.
% heeft een schoenmaat van of minder (zie cumulatieve tabel).
Dus % heeft een schoenmaat boven de 40.
Populatie: de slakken op een stuk grond.
Variabele: aantal slakken per m2; kwalitatief.
m2.
leerlingen
slakken