Hier kun je alle kansen beredeneren (als het tenminste over eerlijke dobbelstenen gaat). Maar je kunt ook experimenteren: vaak met twee dobbelstenen gooien en bijhouden wat er gebeurt.
Hier valt waarschijnlijk weinig over te zeggen. Je zou per speler kunnen gaan bijhouden hoeveel procent van de strafschoppen hij doorgaans mist. Maar dan speelt ook de keeper nog een rol, en de omstandigheden...
Geen idee wat daarop de kans is...
Deze kans kun je in principe beredeneren: je moet gewoon de kans bedenken dat je de goede balletjes uit de trekt.
10 ogen kun je op drie manieren krijgen, bij 5-5, 6-4 en 4-6
7 ogen kun je op wel zes manieren krijgen, bij 1-6, 6-1, 2-5, 5-2, 3-4 en 4-3
Dat kan alleen als je beschikt over een statistiek met zijn ziekteverleden.
Door daarvan statistieken te zoeken of zelf bij te houden.
Op een gewone dobbelsteen zitten evenveel kant met een even aantal ogen als met een oneven aantal ogen. Je moet er wel van uit gaan dat de dobbelsteen eerlijk is.
Moet je ook baseren op statistieken over voorgaande duels van dezelfde teams en zelfs dan is dit uiterst onbetrouwbaar!
vakjes zijn rood en elk vakje heeft (als alles eerlijk toe gaat) een even grote waarschijnlijkheid.
Ja, het lijkt er op dat alle kansen op de lange duur richting de gaan.
Gewoon proberen...
Eigen antwoord
Vaker proberen.
Eigen antwoord.
Eigen antwoord.
Eigen antwoord.
De kans op 7 ogen zou na heel veel keren gooien in de buurt van moeten komen en die op 10 in de buurt van .
, , , , en .
Er bij op tellen.
Randomgetallen genereren van 6*X+1.
Doen.
Je zou in de buurt van moeten uitkomen.
Je zou in de buurt van moeten uitkomen.
%
Totaal , gunstig . De gevraagde kans is %
%. Er zijn kleurenblinde mannen op de personen (mannen en vrouwen). Bij a ging het alleen om de kleurenblinde mannen, dus op de mannen.
Ja, kan bij eerlijke dobbelsteen.
Kan niet, want deze dobbelsteen is oneerlijk.
Kan bij eerlijke dobbelsteen.
Simulatie met toevalsgetallen 1 t/m 4.
Dat kan op verschillende manieren:
- er zijn mogelijke tweetallen, dus simulatie met toevalsgetallen 1 t/m 16;
- twee
"losse"
loss dobbelstenen, eerste worpen (bijv. 20) als eerste lijst, tweede worpen (ook 20)
als tweede lijst.
De kans is .
Er zijn mogelijke paren, die allemaal even waarschijnlijk zijn (als ze tenminste niet volgens een bepaalde strategie spelen). Elk van die mogelijkheden geef je een nummer, 1 t/m 9. De nummers 2, 4, 6, 8 zijn winst voor A, de rest voor B.
Zie figuur.
Nee, B heeft meer kans.
Zie figuur.
%.
%.
Dat is een levensduur van minder dan en meer dan uur. Dus ongeveer %.
Heel vaak met één van die dobbelstenen gooien en bijhouden hoe vaak elk vlakje boven komt. En daarna zou je dit ook nog met de andere dobbelsteen moeten doen.
Omdat bij zo'n simulatie wordt uitgegaan van gelijke kansen voor elk vlakje.
Eigen antwoord.
Je zou in de buurt van de moeten uitkomen.
Ongeveer %.
M: % en L: %
stuks S; stuks M; stuks L