Doen, bepaal met behulp van Excel of de GR het gemiddelde en de standaardafwijking.
Nee.
Als het goed is krijg je een rechte lijn die bij op % zit.
Ja.
Bij % kun je aflezen en bij kun je aflezen (vuistregels).
Zie tabel.
Doen.
Verschillen zijn niet erg groot. Je moet de bovengrenzen van de klassen gebruiken omdat het om "kleiner of gelijk" kansen gaat.
Ja.
Doen.
Doen.
Doen.
Doen.
Controleren door zelf aflezen.
Zie tabel.
Gebruik de gegevens van machine en werk met Excel.
Hier zie je de tabel met cumulatieve relatieve frequenties (c.r.f.).
en gram.
Gebruik de bovengrenzen van elke klasse!
Klopt redelijk, er kan redelijk goed een rechte lijn door de punten worden getekend.
Aflezen uit je figuur.
Aflezen bij % geeft ongeveer gram, dus gram of meer.
Zie voorbeeld.
Doen.
is de diameter van een moer min de diameter van de bijbehorende bout.
, dus ongeveer % van de bouten is te dik.
, dus ongeveer % van de bouten past niet.
is het totale gewicht van een bout en de bijbehorende moer. gram en gram.
Het gewicht van bouten en moeren bedraagt gemiddeld gram met een standaardafwijking van gram.
, dus ongeveer % van de dozen.
Mannen: en .
Vrouwen: en .
Klassenbreedte en eerste klasse .
Er komt niet ongeveer een rechte lijn.
Je kunt altijd wel een rechte lijn door een verzameling punten tekenen, maar de afwijkingen zullen vrij groot zijn.
Nee, ook niet. Beide verdelingen zijn behoorlijk scheef.
De gemiddelde lengte is cm en de standaarddeviatie is cm.
Doen.
Ja, de lichaamslengte van deze vrouwen is redelijk goed normaal verdeeld.
Ongeveer tussen en cm. Dus cm.
Ongeveer cm of groter.
Gemiddelde gewicht gram met een standaardafwijking van gram.
, dus ongeveer % van de dozen.
en cm.
Doen.
Doen.
Ja, de kniehoogte van deze vrouwen is redelijk goed normaal verdeeld.
Tussen en cm. Dus cm.
cm of meer.
is het normaal verdeelde verschil tussen het volume van het pak en het vulvolume
in mL.
dus in ongeveer 24% van de gevallen.
geeft .
Omdat het gemiddelde volume van een pak mL bedraagt moet het gemiddelde vulvolume dan mL zijn.