Totaal worden er `18 *17 =306` wedstrijden gespeeld.
Maximaal `34 *3 =102` punten.
Er zijn `3^13=1594323` uitslagen mogelijk.
Dat zijn `((13),(2))=78` uitslagen.
Dat zijn `((13),(2))+((13),(1))+((13),(0))=92` uitslagen.
`2 *3 *2 *3 =36` menu's.
`2 *1 *2 =4` menu's.
Er zijn totaal `9*9=81` mogelijkheden.
Er zijn `3 *4 +4 *3 =24` mogelijkheden.
Er zijn `9*9-7*7=32` mogelijkheden.
Je vindt dan `9*8=72` , `24` en `9 * 8 - 7 * 6 = 30` mogelijkheden.
Dat kan op `((15),(8))*((7),(4))*((3),(3))=225225` manieren.
`2^7=128` mogelijkheden.
Dat zijn `((7),(3))=35` symbolen.
Dat zijn `2^7 - 1 = 127` symbolen.
Er zijn dan nog `((5),(3)) = 10` symbolen te maken.
Winst voor speler A geef je aan met A en winst voor speler B met B. A wint de wedstrijden AAA, AABA, ABAA, BAAA, AABBA, ABABA, BAABA, ABBAA, BABAA, BBAAA. A heeft precies tien manieren om de wedstrijd te winnen. B natuurlijk ook op dezelfde manier. Er zijn dus twintig wedstrijdverlopen mogelijk.
De rijtjes AAA, AABA, ABAA, BAAA, AABBA, ABABA blijven mogelijk, dus op zes manieren.
De rijtjes ABBB, AABBB, ABABB en ABBAB blijven mogelijk, dus op vier manieren.
Op `((22),(5))=26334` manieren.
Op `22 *21 *20 *19 *18 =3160080` manieren.
Op `5!*((14),(2))*((8),(3))=611520` manieren.
Op `((14),(3))*((8),(2))+((14),(4))*((8),(1))+((14),(5))*((8),(0))=20202` manieren.
Er zijn `8` mogelijkheden om een voorzitter uit de bovenbouw te kiezen. Daarna moeten er nog `4` bestuursleden uit de overgebleven `21` leerlingen gekozen worden, dus op `8 *((21),(4))=47880` manieren.
Hindercode III krijg je bij rijtjes met drie keer de letter C en verder de letters A en B. In zo'n rijtje kunnen op `((5),(3)) = 10` manieren de drie letters C komen.
De resterende twee plaatsen kunnen op `2 * 2 = 4` manieren met de letters A en B gevuld worden.
In totaal zijn er `10 * 4 = 40` manieren om zo'n rijtje te maken.
Hindercode I krijg je bij rijtjes die uitsluitend uit de letters A en B bestaan. Zo'n rijtje kun je op `2^5 = 32` manieren maken.
Het rijtje A-C-C-C-D heeft bijbehorende hindercode IV. Als de letter D met één verhoogd wordt tot de letter E, krijg je het rijtje A-C-C-C-E. Het rijtje A-C-C-C-E heeft bijbehorende hindercode VI.
De hindercode verhoogt dan met meer dan één niveau.
Die getallen zijn `( (10), (0) )=1` , `( (10), (1) )=10` , `( (10), (2) )=45` , etc.
Door steeds twee naast elkaar gelegen getallen op de tiende rij op te tellen.
Er zijn `2^7=128` codes mogelijk.
`( (7),(3) )=35`
Dit type bestaat uit `8` rechthoekjes.
Er zijn `10^8=100000000` mogelijkheden.
Dat zijn `((9),(3)) = 84` manieren.
Dat zijn `1/2*9 *4 =18` verschillende mogelijkheden.
Het totaal aantal mogelijkheden is `2^9-1 =511` . Dus het kan.
(bron: examen wiskunde A havo 1992, tweede tijdvak)
Voor elke streep zijn er `4` mogelijkheden. Met vier strepen zijn er `4^4=256` mogelijkheden.
`( (4), (2) )*( (4), (2) )=36`
De laatste `3` symbolen kunnen een getal vormen, een huisnummer van `3` cijfers. Er zijn daarvoor `900` getallen mogelijk, namelijk 100 tot en met 999. Het kan ook cijfer + X + toevoeging zijn. Daarvoor zijn `9 xx 1 xx 36 = 324` mogelijkheden. In totaal zijn er `900 + 324 = 1224` mogelijkheden.
(bron: examen wiskunde A havo 2004, tweede tijdvak)
`144` miljoen
`9` miljoen
`16`
`360000`
(naar: examen 2008, tweede tijdvak)