In deze applet kunnen de punten `A` en `B` bewegen met de tijd `t` in seconden.
Voor punt `A` geldt `x=t` en `y=0,25t` .
De vectorvoorstelling van de lijn die `A` doorloopt is dus `((x),(y))=t*((1),(0{:,:}25))` .
Punt `B` begint in `(0, 5)` en zit na `4` seconden in `(2, 4)` .
Beide punten botsen niet.
Beide punten passeren wel het driehoekige "grasveld" `PQR` .
Bekijk in
Stel een vectorvoorstelling op voor de baan die punt `B` doorloopt.
Bereken de hoek die beide banen met elkaar maken in graden nauwkeurig.
Bereken de kleinste onderlinge afstand van beide punten.
Bekijk in
Hoeveel seconden bevindt punt `B` zich op het "grasveld" ? (Ga er vanuit dat de punten en de lijnen geen breedtes hebben.)
Bereken het tijdsverschil waarmee de punten `A` en `B` de middelloodlijn van `QR` passeren.